Yeni webshopum açıldı! Sizde buyrun

1 Haziran 2013 Cumartesi

Doğum günü pastası

Kardeşimin doğum günü yaklaşıyor olunca, geçen sene yaptığım pastanın fotoğrafları geldi aklıma.
Yaptığımda bloga koymak için hazırlamış ama yayınlayamamıştım, o yüzden bugün yayınlamaya karar verdim.
Pastanın kekini yaparken ve kestikten sonra fotoğrafını çekmeyi akıl etmemişim.

    

Malzemeler

Pasta:

6 yumurta
6 yumurta sarısı
125 gram un
125 gram şeker
125 gram eritilmiş tereyağı
1 çay kaşığı vanilya
kaynar su

İçine sürülecek krema:

2,5 dl süt
50 gram şeker
1/3 vanilya çubuğu veya 1 paket vanilya
25 gram un
2 yumurta sarısı


Arasına kullanılacak meyve:

Ben böğürtlen kullandım, ama siz kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz


Şeker hamurunu yapıştırmak için kullanılan krema:

200 gram soğuk tereyağı
3 yumurta sarısı
1,5 dl süt
1 çay kaşığı mısır nişastası
100 gram ince toz şeker

Şeker hamuru:

1 yumurta akı
500 gram pudra şekeri
2 yemek kaşığı sıvı glükoz
gıdaboyası


Yapılışı (hazırlanma sırasıyla)

Şeker hamuru: (şeker hamurunu ve şeker hamurundan yapılan süsleri birkaç gün önce hazırladım)

Yumurta akını glükoz ile karıştırdım. Süzgeçten geçirdiğim pudra şekeri yavaş yavaş karıştırırken damla damla yumurta akı ve glükoz karışımını ilave ettim. Hepsi bir birine karıştıktan sonra, kullanacağım renklerin miktarına göre ayırıp, gıda boyasını da ilave edip, top haline gelinceye kadar elimle yoğurdum.(eldiven kullanmayı unutmayın :) )
Hava almayacak şekilde paketlerseniz, 6 ay saklaya bilirsiniz.

Pasta:

Fırını 180 derecede ısıttım. Pasta kalıbımı yağlayıp unlayarak hazırladım. Yumurtaları ve yumurta sarılarını şeker ile birlikte küçük bir kapta çırptım. Kabı kaynar su dolu başka bir kabın içine otturttum ve yumurtalı karışım ısınana kadar çırptım. Isınıp kabarmaya başlayınca unu, yağı, vanilyayı dikkatlice ilave ederek çırpmaya devam ettim. Hepsi bir birine iyice karıştıktan sonra pasta kalıbıma döküp 25 - 30 dk fırına verdim.
Kalıptan çıkartıp, telin üstünde soğumaya bıraktım.

Şeker hamuru yapıştırmak için kullanılan krema:

Yağı küçük parçacıklara kestim ve kullanacağım zamana kadar buzdolabına koydum. Sütü kaynatıp ateşten aldım. Yumurta sarılarını, şekeri ve mısır nişastasını bir kapta beyaz kalın kaymak kıvamına gelene kadar, yaklaşık 10 dakika çırptım ve au-bain-marie usulü ısıttım. Bir yandan ısınırken, bir yandan da içine azar azar sütü çırptım. Koyu pudding kıvamına gelene kadar, sert bir şekilde çırpmaya devam ettim. İnce bir süzgeçten geçirerek topaçsız olduğundan emin olduktan sonra, içine teker teker yağ parçalarını katarak sertçe çırptım. Yumşak krem halini alana kadar çırptıktan sonra, kremanın olduğu kabı, içi soğuk su dolu başka bir kabın içine oturttum ki, soğuması hızlansın ve kremam hafif olsun.

İç krema:

Sütün 1/4’ini ayırıp geri kalanını vanilya çubuğu ile kaynattım.
Un, yumurta sarıları ve ayırdığım sütü akıcı kıvama gelene kadar karıştırdım ve kaynayan sütten, azar azar, birkaç yemek kaşığı ilave ettim. Bu karışımı kaynayan süte ekledim ve  karıştırarak tekrar kaynattım. 3 dakika kaynadıktan sonra içinden vanilya çubuğunu çıkartıp, şekeri ilave edip tekar karıştırdım. (Eğer vanilya çubuğu kullanmadıysanız vanilyaşekerini de şimdi ilave edin)

Süslemesi

Hepsini ayrı ayrı hazırladıktan sonra süslemeye başladım (iç kremanın kaynarlığı geçmiş ama daha soğumamış olması gerekiyor). İlk önce pastayı yatay olarak 3 parçaya böldüm, alt katına bolca iç kremadan sürdüm, üst katına ise ince kat iç krema sürüp üzerine böğürtlenleri her tarafını kaplıcak şekilde yerleştirdim. Son olarak pastanın üst kısmını tekrar üstüne yerleştirip kenarlarına ve üstüne yapıştırmak için hazırladığım kremanın yarısını ince bir kat sürdüm. Beyaz şeker hamurunu merdaneyle pastayı kaplayacak büyüklüğe gelene kadar ince açtım. Dikkatlice, ortalı bir şekilde pastanın üzerine yerleştirip düzelttim. Yapıştırıcı kremanın diğer yarasına mavi gıda boyası ekledim. Şeker hamurlarından yaptığım şekilleri pastanın üstüne yapıştırdım. Kalan yapıştırıcı kremayla sıkma torbası yardımıyla pastanın alt kısmını süsledim. Pastanın süslenmesi bitince yapıştırıcı kremamın sertleşmesi için buzdolabında bir gece beklettim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...