Yeni webshopum açıldı! Sizde buyrun

1 Mart 2012 Perşembe

sopalı kek



Bir gün öncesinden yapılıp kalan kekleri değerlendirme çalışması yaptım. Daha önce bir amerikan sitesinde görmüştüm galiba ama sitenin adını hatırlamıyorum. Sopalı keklerin gerçek adını da bilmediğim için aratamadım. Kek pişirip ufalıyordu ve üzerine süreceği malzemeyi içine karıştırıyordu diye kalmış aklımda, bende bu fikirden yolla çıkarak sopalı kek yaptım kendi usulümce. Çocukların çok hoşuna gitti sopalı şeker gibi kek yemesi, hatta okula götürdüklerinden arkadaşlarına da dağıtmışlar ve çok beğenilmiş. Anlaşılan o ki ben bunu sık sık yapacağım, meyvalısı nasıl olur denesem mi acaba?




Malzeme:

Önceden hazırlnamış kek
1 büyük fincan pudra şekeri
4 yemek kaşığı süt
1,5 yemekkaşığı tereyağ
1/4 çay kaşığı tuz
1 kalıp eritmelik çikolata

Yapılış:

Pudra şekerinin içine süt, tereyağ ve tuzu ilave edip koyu bir sıvı haline gelene kadar çırptım. Keki küçük küçük parçalara böldüm. Hazırladığım karışımı ilave edip yumuşak bir hamur haline gelene kadar yoğurdum. Küçük toplar yapıp ortasına sopalarımı batırdım ve yarım saat derin dondurucuya koydum. 2 saat sonra au-bain-marie usulü erittiğim çikolatanın içine batırıp, tekrar yarım saat derin dondurucuya koydum. Bir kısmını da sade bıraktım. Ama iki türlü de güzel oldu, bir daha yapmaya değer.




















1 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL BİRŞEY GİBİ DURUYOR:)) GÜZEL FİKİR...

    ŞU KELİME DOĞRULAMAYI DA KALDIRIRSANIZ BLOG YAZARLARI MEMNUN EDERSİNİZ...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...