Yeni webshopum açıldı! Sizde buyrun

28 Şubat 2012 Salı

yeşil pilav ve kuzu bonfile

Pilavı et suyu ile yapmak yerine daha önce haşladığım ıspanakların suyu ile yaptım ve çocukların çok hoşuna gitti. Fındık kurdum hiç itirazsız tabağına doldurduklarımın hepsini bitirdi. Ispanağın kendisini koyduğumda tabak bitene kadar neler çekmiştik. Şimdi sevmediği diğer sebzeleri nasıl gizleden yedirebilirim ve pilavları başka hangi renklerde yapabilirim onları deneyeceğim.
Yapılış:

Et

1 kg bonfile

Marinat:
1 bardak zeytinyağı
1/2 bardak süt
1 kahve kaşığı Reyhan (basilicum)
1 kahve kaşığı tarhun otu (dragon)
1 kahve kaşığı mercanköşk (marjolein)
1 kahve kaşığı  biberiye (rozemarijn)
1 kahve kaşığı keklikotu (oregano)
1 kahve kaşığı arnavut biberi (cayenne)
1 çay kaşığı zencefil (gember)
2-3 diş dövülmüş sarımsak 
1/2 kahve kaşığı toz şeker

İlk önce marinatı etin her tarafına sürüp, 2 saat çekmesini bekledim.
Tavanın içine bir kaşık tereyağ attıp iyice kızdırdım. Et fırında kurumaması için eti kızgın tavaya koyup hızlı hızlı çevirerek her tarafını kızarttım. Sonra fırın tepsisine yerleştirip 2 saat 170 derecede pişirdim.

Pilav:

Daha önceden haşladığım ıspanakların suyunu atmamıştım pilavı yaparken etsuyu yerine onu kullandım. Hem bol vitaminli, hem renkli oldu pilavım. Ispanakları haşlarken içine tuz, karabiber, defne yaprağı, reyhan koyarak haşlamıştım. Suyunun bu kadar yeşil olması  normal kaynaması gerekenden biraz fazla kaynattığım ve ıspanakların bazılarının iyice erimiş olmasından kaynaklanıyor. 



5 yorum:

  1. Selam:)

    Belcika'daymissiniz galiba, nerede yasiyorsunuz? Biz henuz birinci senemizi doldurmak uzereyiz ama arada Turkiye kacamaklarimiz oluyor, tavsiye ederim size de :)

    Bu arada pilav cok guzel gozukuyor, fikir de guzel :)

    YanıtlaSil
  2. selam, teşekkür ederim. Böyle yemek seçen çocuk olunca anneler de ister istemez yaratıcı oluyor :). Biz Hasseltde kalıyoruz, bu sabah sizin blogunuzda Nazilliden, İzmirden bahsettiğinizi görünce anladım ne kadar özlediğimi artık bir fırsat yaratıp gitmenin zamanı gelmiş:)

    YanıtlaSil
  3. Yakindaymissiniz, biz de Tongeren'de yasiyoruz, dil okuluna geliyorduk Hasselt'e :)

    YanıtlaSil
  4. ben bu pilavı denedim fakat bu renk olmadı , yardımcı olur musunuz .. gıda boyası mı kullandınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gıda boyası kullanmadım ama ıspanakları eriyene kadar kaynatmıştım. suyu süzmeden kullandım. Ama itiraf etmeliyim ki ikinci denememde rengi bu kadar yeşil olmadı.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...